آرسنیك موجود در آب به قلب آسیب میرساند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
پژوهشگران اعلام كردند: تماس با آرسنيك موجود در آب شرب ميتواند به قلب آسيب برساند.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين مطالعات نشان داد: حتي مقدار تاييد شده اين عنصر از سوي دولت در آب آشاميدني ميتواند اثرات زيان باري بر جاي بگذارد.
آرسنيك عملكرد سلولي را مختل ميكند و اين امر خطر بروز ناراحتي قلبي را به دنبال دارد.
در اين پژوهش، محققان دانشكده بهداشت عمومي دانشگاه پيتزبورگ روي سلولهاي خاصي در كبد مطالعه كردند كه اين سلولها مواد زائد را از خون خارج ميكنند و به ريز مغذيها كمك ميكنند تا متابوليسم را تنظيم كنند.
قراردادن موشها در معرض آرسنيك به مدت دو هفته باعث شد كه اين سلولها نتوانند پروتئينهاي آسيب ديده را از خون خارج كنند و توانايي آنها در رد و بدل كردن ريز مغذيها و مواد زائد به ميزان قابل توجهي آسيب ديد.
شرح اين تحقيقات در مجله «كلينيكال اينوسيتگيشن» منتشر شده است.
انتهاي پيام
كد خبر: 8709-00167