مصرف مواد معدنی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ مفید است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
پژوهشگران اعلام كردند: مصرف مواد معدني در كاهش خطر بروز سرطان روده بزرگ موثر است.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، استفاده از مكملهاي كلسيم در صورتي كه بدن با كمبود نسبت كلسيم به منيزيم مواجه باشد، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كاهش ميدهد.
دكتر كي داي، پژوهشگر دانشگاه واندربيلت در «ناش ويل» تاكيد كرد: مصرف منيزيم به ميزان كافي نيز خطر بروز سرطان روده بزرگ - راست روده را تخفيف ميدهد.
مكمل كلسيم نيز همين تاثير را دارد اما بايد توجه داشت كه مصرف بيش از حد كلسيم همزمان مانع از جذب منيزيم در بدن ميشود.
به اين ترتيب ميتوان با مراجعه به متخصص از دوز مناسب و قابل مصرف اين مكملها در پيشگيري از سرطان مطلع شد.
همچنين در بيماراني كه سابقه ابتلا به اين سرطان را داشته و درمان شدهاند مصرف ميزان كافي از اين مواد معدني احتمال بازگشت بيماري را تا 32 درصد كاهش ميدهد.
انتهاي پيام
كد خبر: 8708-17857