ویتامین C برای قلب مفید است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
پژوهشگران اعلام كردند: مصرف مكملهاي ويتامين C براي قلب تاثير مفيد و مثبت دارد.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، مصرف مكملهاي ويتامين از غلظت پروتئين C-reactive ميكاهد. اين پروتئين يك نشانه زيستي از وجود التهاب است و افزايش ميزان آن براي قلب خطرناك است.
اما محققان دانشگاه كاليفرنيا تاكيد كردند كه مصرف دوز روزانه ويتامين E سودي براي سلامت قلب ندارد.
در اين تحقيق كاربرد ويتامين C با ساير مواد مانند استاتينها يا داروهاي كاهش دهنده كلسترول مقايسه شدهاند.
به طور كلي ويتامين C به بدن كمك ميكند كه از كلسيم و ساير مواد لازم براي تشكيل استخوانها و جدار رگهاي خوني استفاده كند، جذب آهن را افزايش ميدهد. مقاومت بدن را در برابر عفونت بالا ميبرد و به عنوان آنتي اكسيدان عمل ميكند. هم چنين ويتامين C براي سوخت و ساز پروتئين مهم است.
مهمترين منابع ويتامين C مركبات، كلم، سبزيجات، گوجه فرنگي، سيب زميني، سيب زميني هندي و بارهنگ هستند.
گفتني است كه ميوهها و سبزيجات در اثر خرد شدن،حرارت ديدن و يا كهنه شدن ويتامين C خود را از دست ميدهند.
انتهاي پيام
كد خبر: 8708-15593